1 Kasım 2016 Salı

Sürüncemede: Nesne Değil Özne / Suspended: not an object but a subject







Sürüncemede: Nesne Değil Özne 

Fırat Bingöl, Ulaş Çıbuk, Fırat Engin, Şehnaz Layıkel, Ceyda Pirali, Cengiz Tekin, Çiğdem Üçüncü

Sergi 12.11. - 3.12.2016, Açılış 11.11.2016, 19:00 

Scotty e.V.
Çağdaş Sanat ve Deneysel Araçlar Proje Alanı
Oranienstr. 46, 10969 Berlin
www.scottyenterprises.de



“Sürüncemede: Nesne Değil Özne”, AB stratejisinde sınır güvenliğini mültecilerin geldiği “güvenli” ülkelere genişletmesinden esinlenerek hazırlanmış bir sergi. Sergi, güncel mülteci politikasını sorgulamakta. Berlin’de bir proje alanı olan Scotty, insan hakları ihlalleri ve azınlıklara yönelik müdahaleler konusunda işler üreten 7 Türkiyeli sanatçıya ev sahipliği yapıyor. Sanatçılar, bu sergide yer alan işlerinde AB ve Türkiye arasındaki düzenlemelere, bu düzenlemelerin tarihsel gelişimine ve etkilerine odaklanıyorlar. Sanatçılar özellikle Türkiye ve Almanya arasında süregiden pazarlıklara, vize muafiyetine, mültecilerin ülkelerine geri dönmelerine ve onlara sunulan desteklere odaklanıyorlar. Anlaşmada, Türkiye’nin olağanüstü hal ilanı ve ülkenin doğusundaki iç savaş benzeri koşullar göz ardı ediliyor, Türkiye yasal olarak sınırdışı edilen mülteciler için “güvenli” bir ülke olarak sunuluyor. Türkiye ve AB arasındaki düzenleme, mültecilerin geldikleri ülkeler ve geçişe izin veren ülkeler ile benzer anlaşmalar açısından bir şablon olarak görülüyor.
Scotty’deki bu sergi “kaçış ve mülteciler” temalı süregiden bir dizi etkinliğin bir parçası.


Suspended: not an object but a subject

Fırat Bingöl, Ulaş Çıbuk, Fırat Engin, Şehnaz Layıkel, Ceyda Pirali, Cengiz Tekin, Çiğdem Üçüncü

Exhibition 12.11. - 3.12.2016, Opening 11.11.2016, 19:00

Scotty e.V.
Projektraum für zeitgenössische Kunst und experimentelle Medien
Oranienstr. 46, 10969 Berlin
www.scottyenterprises.de

„In Europe, the year 2016 has been characterised by an acceleration of policies of externalisation and shifting of controls on refugees and migrants. … Countries of origin and transit, such as Mali, Niger and Turkey, which have all been integrated into border securitisation and the repulsion of asylum seekers and migrants, receive large sums of money as part of these arrangements. These funds are spent on border security technology, training of border guards, readmission agreements and joint border patrols – but not on actual concepts for protection or improving reception conditions. …..In their negotiations with the EU and its member states countries of origin and transit are reduced to mere vassal states to whom either money, liberalisation of visa regulations or vague mobility concessions for selected groups are promised in return for services in the combating of migration. By contrast, states who are not willing to co-operate face penalties such as trade sanctions or embargos.“
Excerpt fom the Position paper by PRO ASYL, medico international and Bread for the World about European policy of externalisation of border controls that leads to massive violations of human rights. 05.08.2016


This exhibition is stimulated by the shift in EU strategy to expand its border security to “safe” countries of origin. It raises question about the current refugee policy. Scotty is hosting seven Turkish artists, who have dedicated themselves to themes including human rights violations and treatment of minorities . In their current work they reflect on the arrangement between the EU and Turkey, its historical background and its ramifications. The artists focus in particular on the ongoing negotiations between Turkey and Germany, visa exemption versus repatriation and support of refugees. The treaty ignores the fact that Turkey has declared martial law and conditions in the eastern part of the country resemble those of civil war. Instead, Turkey is being declared “secure” to legally receive deported refugees. The arrangement between Turkey and the EU is being viewed as a blueprint for similar treaties with countries of origin and those that allow transit.
This exhibit at Scotty is a further installment in the ongoing series dedicated to “flight” and refugees.
__________________________________________________________________________
Die Ausstellung nimmt die Verlegung der EU Grenzsicherung in “sichere Herkunftsländer” zum Anlass, Fragen zur aktuellen Flüchtlingspolitik zu stellen. Sieben KünstlerInnen aus der Türkei, die sich seit Jahren politischen Themen wie Menschenrechtsverletzungen und dem Umgang mit Minderheiten widmen, sind zu Gast bei scotty. Sie reflektieren in ihren Arbeiten den EU–Türkei Deal und seine Folgen. Sie binden ihn in einen historischen Zusammenhang ein. Sie richten ihren Blick auf die derzeitigen Verhandlungen zwischen der Türkei und Deutschland, auf Visa-Freiheit versus Rücknahme und Versorgung von Geflüchteten. Dieses Abkommen ignoriert das in der Türkei offiziell der Ausnahmezustand gilt und im Osten des Landes bürgerkriegsähnlich Zustände herrschen. Die Türkei wird als sicheres Dritt-Land erklärt in das Geflüchtete abgeschoben werden dürfen. Der Türkei-EU Deal soll als Blaupause für Abkommen mit weiteren Herkunfts- und Transitländern dienen.

Die Ausstellung bei scotty ist ein weiter Teil einer Serie die sich dem Thema „Flucht“ widmet.

25 Temmuz 2016 Pazartesi

İstanbul Codex









227 works that give a real time snapshot of the art scene in a complex country, suspended between East and West, between Islamization and modernization, between advancement and untamed growth. Creativity, culture and art that can play an important role in enhancing an identity founded on the particularity of Turkey, a country between two worlds. Art that transcends boundaries, breaks rules and restrictions, bypasses all is, as in every Imago Mundi collection, the common thread of this collection that rightly also includes 20 works by Kurdish artists, the largest ethnic group in the country.






Artistts/
Berçem Doğan Tanhan, Utku Varlık, Eda Gecikmez, Orhan Cem Çetin, 
Suzy Hug Levy, Fırat Bingöl, Mehmet Öğüt, Eliv Varol Ergen, Merve Ozaslan, 
Tayfun Gülnar, Ali Elmacı, Serkan Özkaya, İbrahim Küçükenez, Tomur Atagök, 
Burçak Bingöl, Newroz Azizoğlu, Kürşat Bayhan, Bahar Yörükoğlu, Batu Bozoğlu, 
Halil Vurucuoğlu,Elvan Albay, Meriz Hızal, Nurdan Likos, Begüm Yamanlar, 
Şükran Moral, Çiğdem Tölük Aferin, Ali İbrahim Öcal, Seyit Mehmet Buçukoğlu, 
Didem Erk, C.M. Kösemen, Sena Başöz, Ilgın Seymen, Şengül Acil, Mithat Şen, 
Merve Turan, Sinan Tuncay, Begüm Mutevellioğlu, Selin Balcı, Selçuk Demirel, 
Onur Girit, Y. Bahadır Yıldız, Osman Dinç, Naneci Yurdagül, Erdağ Aksel, 
Burcu Orhon, Ruçhan Şahinoğlu, Devrim Kadirbeyoğlu, Sinem Serap Duran, 
Barış Sarıbaş, Candaş Şişman, Görkem Ergün, Bahri Genç, Ragıp Basmazölmez,
Esra Carus, Eser Epozdemir, Uğur Acil, Ali Kazma, Büşra Tunç, Onur Mansız, 
Ebru Özseçen, Untitlet, Ebru Uygun, Damla Özdemir, Aylin Tekiner, Özlem Şimşek,
Mustafa Karyağdı, Yavuz Saraçoğlu, Derya Altınel, Bedri Baykam, Işık Özçelik, 
Sarp Kerem Yavuz, Derya Özparlak, Emine Gözde Sevim, Berkay Tuncay, 
Gülün Hayat Topdemir, Yeşim Ağaoğlu, Gözde Başkent, Neşe Çoğal, 
Atilla Galip Pınar, Murat Han Er, Gül Ilgaz, Sema Özevin, Mustafa Altıntaş, 
Şevket Sönmez, Ergin Çavuşoğlu, Kürşat Bayhan, Serap Akbaş, Seçil Büyükkan, 
Tayfun Gülnar, Cansu Gürsu, Elçin Ekinci, Sırma Doruk, Emrah Altınok, 
Tuğberk Selçuk, Kezban Boyla, Güneş Oktay, Murat Germen, Seza Bali, 
Semih Zeki, Yeşim Şahin,Süleyman Saim Tekcan, İrem Sözen, Murat Gök, 
Furkan "Nuka" Birgün, Alpin Arda Bağcık, Yasemin Özcan, Aslı Narin, 
Muhammet Ali Çakır, Suat Öğüt, Ardan Özmenoğlu, Sema Özevin, Genco Gülan, 
Meltem Sırtıkara, Hüseyin Rüstemoğlu, Ercan Akın, Mert Öztekin, Metin Ünsal, 
Emel Kurhan, Sergen Şehitoğlu, Nur Koçak, Endam Acar, Gökçe Çeliker, Buket Savcı, 
Emel Kurhan, Ersan Deveci, Denizhan Özer, Nihal Martlı, Gazi Sansoy, Bubi,
Melis Buyruk, yıldız Şermet, Ekrem Yalçındağ, Evrim Telkeşti, İrem Tok, Ata Kam, 
Ege Enginöz, Ahmet Aydın Atmaca, Sakine Çil,Seçil Erel, Dilek Öztürk, Nilhan Sesalan,
Gözde İlkin, Gamze Taşdan,Sinan Logie, Djochkoun Sami, Ebru Uygun, Burçin Başar, 
Elvin Karaaslan, Beyza Boynudelik, Hasan Özgür Top, Işıl Eğrikavuk, Emre Meydan, 
Eşref Yıldırım, Gökhan Deniz, Neslihan Başer, Ozant Kamacı, Evren Erol,
Hale Güngör Oppenheimer, Eda Soylu, Özcan Uzkur, Baran Çağınlı, Funda Susamoğlu, 
Ali Bilge Akkaya, Deniz Aktaş, Cemal Gürsel Soyel, Çağatay Odabaş, Serenay Şahin, 
Serkan Yüksel, Deniz Gökduman, Mehmet Dere, Elçin Alcun, Gozde “Mimiko” Turkkan,
Elif Süsler, Hera Buyuktaşçıyan, Şafak Çatalbaş, Lerzan Özer, Ergin Çavuşoğlu, 
Server Demirtaş, Ali Miharbi, Sevgi Can Pekmezci Sargın, meliha Sözeri, Lara Ögel, 
Evren Songur, Güneş Terkol, Hande Varsat, Sefer Semişoğlu, Cüneyt Aksoy, Seçil Yaylı,
Özgür Demirci, Sıtkı Kösemen, Cenin, Mert Çağıl Turkay, Erkan Özgen,Volkan Kızıltunç, 
Selçuk Artut, Nazlı Eda Noyan,Çınar E, slek, İbrahim Resnelli, Eylül Ceren Ersöz, 
Silva Bingaz, Halil Akdeniz, Eser Selen, Joana Kohen, Güler Güngör, Özge Topçu, 
Canan Dağdelen,Ozan Uzun, Ozgur Erkok Moroder, Yusuf Aygeç, Lale Tara 






http://www.imagomundiart.com/collections/istanbul-codex

3 Haziran 2016 Cuma

"OTOPORTRE" Self-Portrait



Geleneksel sergi hazırlama süreçlerine alternatif bir öneri olarak, sanatçı, küratör, koleksiyoner, galerici ve izleyicinin internetteki etkileşimini galeri ortamına taşımayı hedefleyen arayuzgaleri.com, bu sene “sanaldan fiziksele sergi” serisinin dördüncüsünü gerçekleştiriyor.


Küratörlüğünü Argun Okumuşoğlu’nun yaptığı arayuzgaleri.com SAYI NO.4’ün teması Otoportre.

44A Sanat Galerisi’nde düzenlenecek sergi 31 Mayıs / 9 Temmuz 2016 tarihleri arasında açık kalacak.

arayuzgaleri.com SAYI No.4 – Otoportre


Sanatçılar / Yeşim Ağaoğlu, Nuray Akkol, Timuçin Akyürek, Rafet Arslan, Seda Aytar, Gülü Bahadır, Alimert Baran, Baybora, Zuhal Baysar, Zeynep Beler, Fırat Bingöl, Beyza Boynudelik, Deniz Bozkurt, Nesligül Cebesoy, Nur Çelik, Fatma Çiftçi, Kıymet Daştan, Enes Diriğ, Işıl Dural, Ceyda Göksal, Şinasi Göktürkler, Nurgül Gün Güney, Ertuğrul Kahrıman, Elif Sanem Karakoç, Mustafa Karasu, Şerif Karasu, Kübra Kılıç, Yiğit Koç, Komet, Menerva Tau, Murat Morova, Naim On, Ataman Oğuz, Badem Kübra Oklap, OnstOn, Azime Özgen, Mert Öztekin, Yasemin Öztürk, Zeynep Papuçcu, Rüzgar Polat, Hüseyin Rüstemoğlu, Duygu Sabancılar, Cansu Sakız, Kıvılcım Harika Seydim, Gonca Sezer, Seren Şarapçıoğlu, Esat Tekand, Harun M. Töle, Sabahattin Tuncer, Cemrenaz Uyguner, Muhammed Ali Üzen, Ye, İsmail Yerlikaya, Mehmet Ali Yıldız, Murat Yıldız, Recep Yıldız, Y. Bahadır Yıldız, Yasin Yılmaz, Deniz Yılmazlar | Karbon, Serdar Yörük 

2016-05-31 18:00














44a Sanat Galerisi www.44a.com.tr
HAYAKA ARTI www.hayakaarti.com









18 Mayıs 2016 Çarşamba

Yeşile Dönüş



18 Mayıs Çarşamba günü saat 12:00'de Anadolu Kavağı Mesadet Taylan İlkokulu'nda yapılacak Yeşile Dönüş sergisi ve proje tanıtımına davetlisiniz.
Dönüşüm Derneği’nden “Anadolu Kavağı’nda Sıfır Bütçe ile Sıfır Atık”
Dönüşüm Derneği tarafından hayata geçirilen "Yeşile Dönüş Projesi" TEGV Beykoz Öğrenim Birimi desteğiyle Anadolu Kavağı Mesadet Taylan İlkokulu'nda Mart ayında başlatıldı. İlkokul öğrencilerine verilen 8 haftalık eğitimlerle 105 öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynleri geri dönüşümün önemi ve hayatımıza katkısı konusunda uygulamalı atölyeler yapıldı.
Atölyeler süresince 105 öğrenci ve ebeveynleri yakın çevrelerine geri dönüşümü öğretti ve bu sayede projenin tüm mahalleye yayılması sağlandı. Sonuçta Anadolu Kavağı’nda yaşayan insanları atıklarını yerinde ayrıştırma sürecine aktif olarak dahil ederek hem geri dönüşüm konusunda kalıcı bir bilinçlenme hem de sosyal bir ağın kurulması sağlandı. Bu sayede çocuklar mahallede yaşayan 1000 kişiye geri dönüşümü ve yerinde ayrıştırmayı öğretti.
Proje süresince 105 çocuk evdeki ambalaj atıklarını okulda ki geri dönüşüm kutularına getirerek biriktirdi,bunun sonucunda;
5600 kg ambalaj atığını ayrıştırarak İstanbul'un en çok atık ayrıştıran ilkokulu oldu.
Projenin 3. haftasından sonra organik atıkları da okula getirerek kompost gübre yapımına başlayan çocuklar sıfır atıklı yaşama aileleri ile geçen Türkiye’nin ilk okulu oldu.
Öğrenciler ebeveynleri ile birlikte okulda 100 kg kompost gübre urettiler.
Bubi Hayon, Fırat Bingöl, Güçlü Öztekin, Güneş Terkol, İskender Giray ve Ruhiye Onurel(ROŞ) gibi Türkiye’nin önde gelen sanatçıları çocuklara nasıl geri dönüşüm ve sanatı birleştirdiklerini anlattı. Çocuklarla birlikte eserler üreten sanatçılar ve eserleri ile proje boyunca üretilen sanat eserleri de Anadolu Kavağı Mesadet Taylan İlkokulu'nda ziyaretçilerin beğenisine açılmıştır. Sanatçılar çocukların sergisine eserleri ile de katkıda bulunarak geri dönüşümün görünürlüğünü tüm mahallede ön plana çıkarılmasına katkida bulundular.

24 Aralık 2015 Perşembe

indie-line / indie-çizgi





indie-line / indie-çizgi
25.12.2015 - 06.02.2016
(please scroll down for english)

Düzenleme: Ayşegül Sönmez / Ali Şimşek

Sanatçılar/Artists: Bora Akıncıtürk, Gizem Akkoyunoğlu, Emre Aktuna, Serkan Akyol, Yiğitcan Alper, Ares Badsector, Bora Başkan, Deniz Beşer, Ayşe Bezenmiş, Erim Bikkul, Fırat Bingöl, Merve Çanakçı, Canavar, Ali Çetinkaya, Uzay Çöpü, Kubilay Dağbatıran, Arda Diben, Gökçe Er, Tan Cemal Genç, İlhami Tunç Gençer, Onur Gülfidan, Cansu Gürsu, Şerif Karasu, Mustafa Karasu, Melike Kılıç, Mustafa Kula, Basim Magdy, Gizem Malkoç, Onston, Şiir Özbilge, Gümüş Özdeş, Kemal Özen, Mert Öztekin, Tayfun Pekdemir, İlhan Sayın, Ülgen Semerci, Tan Taşpolatoğlu, Mert Recep Tugen, Ada Tuncer, Nesli Türk, Ekin Ürcan, Elif Yıldız

.artSümer 25 Aralık tarihinde “indie-çizgi” sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.
Ayşegül Sönmez ve Ali Şimşek danışmanlığında hazırlanan sergide 42 sanatçının beyaz kağıt üzerine “saf çiziktirmelerini” izliyor olacağız.

Ali Şimşek’in sanatatak.com'da 28.05.2014 tarihinde yayınlanan yazısında da belirttiği gibi:

“Çizgi ya da ilüstre diyelim, benim son yıllarda tam adını koyamadığım bir eğilim var. Daha çok 1980 ve sonrası doğumlu sanatçılarda yakaladığım bir eğilime isim vermede zorlanıyordum. Takip ettiğim dergilerde bolca rastladığım bir anlayıştı. Ana akıma çok bağlı olmayan bu çiziktirmeleri müziğe referansla “indie (bağımsız) - çizgi” olarak adlandırmıştım kendimce. Duygulu, samimi ve de kırılganlıklarıyla etkileyiciydiler. Sigara paketlerine, menülere, gazete boşluklarına yerleştiklerinde daha da etkileyici oluyorlardı. ... Dijital efektlere, photoshop makyajlara, font ve renk seline kapılmış ana akım (mainstream) çizgi düşünüldüğünde “indie-çizgi” nefes aldırıyor.”

“indie-çizgi” 25 Aralık'tan itibaren Salı'dan Cumartesi'ye 11:00-18:00 saatleri arasında izleyicilere açık olacaktır.


---------------------------------------------------------------------------------------------

Organized with Ayşegül Sönmez and Ali Şimşek, indie-line exhibition will include 42 artists’s “pure drawings” on white paper.

As stated by Ali Şimşek in the article published on 28 May 2014 on sanatatak.com:

“There is a tendency in the making of line (or rather illustration) in the recent years that I could not define with a proper name which is especially observed in the artists born in 1980 and later. It was an understanding that I encountered several times in the magazines that I followed. 
Referring to the music genre, I called these drawings that are not included in today’s mainstream art as “indie (independent)”. They were soulful, sincere and impressive with their fragility. They would become even more impressive when they are placed on cigarette packs, menus, and empty spaces on newspapers. Considering the mainstream art that is full of digital effects, photoshop makeups, fonts and colors, indie-line makes you breathe.”

“indie-line” will be on view starting from December 25th.

6 Eylül 2015 Pazar

Maden-Cevher




“Maden-Cevher”
03.09.2015-31.10.2015

Galeri Apel yıllık programında en az bir kez günümüzden bir konuyu ele almaya çalışır ve çok sayıda sanatçının bu konudaki farklı yorumlarını izleyici ile paylaşmayı amaçlar. Bu doğrultuda, Galeri Apel'in 14. Uluslararası İstanbul Bienali ile eşzamanlı düzenlediği serginin konusu "maden-cevher" oldu. Doğada çoğu zaman yer altında saklı olan cevheri, insan tarih öncesi dönemde keşfetti ve bu cevherden yararlanma yollarını aramaya koyuldu. Birçok destan, dağı delebilen, cevheri eriten insanın maharetini yücelten hikayelerden oluştu. Kültürel ve teknolojik gelişmelere paralel olarak, insanın madenlerle giderek daha da yakınlaşan bir ilişkisi oldu. 

Maden ocaklarında kömür, bakır gibi madenleri yeraltından dışarıya taşıyan yola galeri denilmesi günümüz sanatında galerilerinin yüklendiği işlevi de hatıra getirebilir. Kültürel faaliyetlerin belki de en insani olanlarından biri sanat üretimidir. Galerilerde hayat bulan sanat eserlerinde yakın tarihin izleri, çağrışımları, değerleri saklıdır. Aynı zamanda, madenlerdeki son derece zorlu çalışma koşulları, maden kazalarındaki emek-kırım, tarihi ve güncel emek sömürüleri üzerine kurulan ihtişamın aldatıcı büyüsü de sanat eserlerinin üretiminde farklı çıkış noktaları oluşturur.
Katkıda bulunan sanatçılarımıza teşekkür ederiz. 
Nuran Terzioğlu

“Mines and Ores”
03.09.2015-31.10.2015

Gallery Apel tries to explore a topical theme at least once in its yearly program, and aims to share with viewers diverse interpretations of this theme by a large number of artists. The theme “mines and ores” was selected within this line for the exhibition held by Gallery Apel concurrently with the 14th International Istanbul Biennial. In prehistoric times, humans discovered ores that are often hidden underground in nature, and began to search for ways to make use of these ores. Many epics have been composed of stories glorifying the feats of human beings who could pierce mountains and smelt the ores. Parallel to cultural and technological developments, humankind’s relationship with mines grew ever closer.

The fact that passages in mines through which minerals such as coal and copper are transported from underground to the surface are called galleries may also act as a reminder of the function assumed by art galleries today. The production of art may well be one of the most humane of cultural activities. The traces, associations, and values of recent history are hidden in works of art that come to life in galleries. At the same time, the deceptive spell of the magnificence built upon the extremely harsh working conditions in mines, the labor massacres in mining accidents, and historical and current exploitations of labor may inspire alternative points of departure for the production of art.
We would like to thank our artists for their contribution.
Nuran Terzioğlu



Endam Acar
Aydan Baktır
Zeynep Birced
Fırat Bingöl
Bayram Candan
Sakine Çil
Can Göknil
Aslımay Altay Göney
Güler Güngör
Şirin İskit
Aziz Kanat
Kurucu Koçanoğlu
Suzy Hug Levy
Lerzan Özer
Emre Senan
Maria Sezer
Zeynep Perinçek Signoret
Rüçhan Şahinoğlu
Yıldız Şermet
Gamze Taşdan
Shirley Verette



                                freedoom _40s_video_2015_fırat bingöl









EKAVART